Despre noi

Despre noi

Casa Judeteana de Pensii Olt este institutie publica descentralizata investita cu personalitate juridica si functioneaza in subordinea Casei Nationale de Pensii Publice.

Casa Judeteana de Pensii Olt administreaza si gestioneaza la nivel teritorial sistemul public de pensii.

Casa Judeteana de Pensii Olt asigura aplicarea unitara in teritoriu a legislatiei din domeniul pensiilor si asigurarilor sociale de stat.

Casa Judeteana de Pensii Olt a fost infiintata prin Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii si functioneaza in baza legii de infiintare si a Statutului Casei Nationale de Pensii Publice aprobat prin Hotararea Guvernului nr.118/2012, completata de Hotararea nr. 758/2024.

Conducere

  • Smarandache Iulian - Director Executiv
  • Nicolae Iulian - Director Executiv Adjunct - Directia Stabiliri si Plati Prestatii
  • Cornelia Turcitu - Director Executiv Adjunct - Directia Economica Evidenta Contribuabili
  • Iuliana Popescu - Sef Serviciu - Serviciul Stabiliri Prestatii
  • Liliana Mincu - Sef Serviciu - Serviciul Plati Prestatii
  • Cornelia Deaconu - Sef Serviciu - Serviciul Financiar-Contabilitate, Administrativ, Arhiva

Atributii

-colectează şi virează contribuţiile de asigurări sociale plătite în baza contractului de asigurare socială prevăzut la art. 6 alin. (2) şi (3) şi contribuţiile pentru bilete de tratament balnear, în condiţiile legii;

-urmăresc încasarea veniturilor bugetului asigurărilor sociale de stat, altele decât cele administrate de ANAF;

-iau măsuri, în condiţiile legii, pentru dezvoltarea şi administrarea eficientă a patrimoniului sistemului public de pensii, precum şi pentru asigurarea integrităţii acestuia;

-stabilesc şi plătesc prestaţiile de asigurări sociale prevăzute de prezenta lege, precum şi alte drepturi prevăzute de legi cu caracter special;

-aplică prevederile convenţiilor internaţionale de asigurări sociale la care România este parte, precum şi ansamblul reglementărilor europene şi dezvoltă relaţii cu organisme similare în domeniul asigurărilor sociale din alte ţări, în limita competenţelor prevăzute de lege;

-organizează selecţia, pregătirea şi perfecţionarea profesională a personalului propriu;

-asigură introducerea, extinderea, întreţinerea şi protecţia sistemelor automate de calcul şi de evidenţă;

-asigură reprezentarea în faţa instanţelor judecătoreşti în litigiile în care sunt parte ca urmare a aplicării dispoziţiilor prezentei legi;

-asigură exportul în străinătate al prestaţiilor stabilite potrivit reglementărilor legale în domeniu.

Organigrama Casei Judetene de Pensii OLT valabila incepand cu luna iulie 2018 si Ordinul de aprobare a acesteia

Regulament acordare vouchere de vacanta 

Regulament de organizare si functionare CJP Olt - Editia 2022

Regulament intern CJP Olt - Editia 2024

Codul etic si de integritate al salariatilor CJP Olt - Editia 2020

Cariera

 

Rapoarte si studii

Raport de evaluare a implementarii Legii nr. 52/2003 in anul 2024

Raport de evaluare a implementarii Legii nr. 544/2001 in anul 2024

Raport de activitate al Casei Judetene de de Pensii Olt pe anul 2024

Raport de evaluare a implementarii Legii nr. 52/2003 in anul 2023

Raport de evaluare a implementarii Legii nr. 544/2001 in anul 2023

Raport de activitate al Casei Judetene de de Pensii Olt pe anul 2023

Raport de evaluare a implementarii Legii nr. 52/2003 in anul 2022

Raport de evaluare a implementarii Legii nr. 544/2001 in anul 2022

Raport de activitate al Casei Judetene de de Pensii Olt pe anul 2022

Raport de evaluare a implementarii Legii nr. 52/2003 in anul 2021

Raport de evaluare a implementarii Legii nr. 544/2001 in anul 2021

Raport de activitate al Casei Judetene de de Pensii Olt pe anul 2021

Raport de evaluare a implementarii Legii nr. 544/2001 in anul 2020

Raport de activitate al Casei Judetene de de Pensii Olt pe anul 2020

Raport de evaluare a implementarii Legii nr. 544/2001 in anul 2019

Raport de activitate al Casei Judetene de de Pensii Olt pe anul 2019

Raport de activitate al Casei Judetene de Pensi Olt pe anul 2018

Raport de activitate al Casei Judetene de de Pensii Olt pe anul 2017

Raport de activitate al Casei Judetene de de Pensii Olt pe anul 2016

Raport de activitate al Casei Judetene de Pensii Olt pe anul 2015

 

Despre Casa Nationala de Pensii Publice (C.N.P.P)

Casa Nationala de Pensii Publice a fost infiintata prin Legea nr. 360/2023 privind sistemul pensii public de pensii si functioneaza in baza legii de infiintare si a Statutului Casei Nationale de Pensii Publice aprobat prin Hotararea Guvernului nr.118/2012, completata de Hotararea 758/2024.

Casa Nationala de Pensii Publice are urmatoarele atributii:

- îndrumă şi controlează modul de aplicare a dispoziţiilor legale de către casele teritoriale de pensii;

- furnizează datele necesare pentru fundamentarea şi elaborarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi bugetului de stat;

- stabileşte modalitatea tehnică de evidenţă a contribuabililor la sistemul public de pensii, a drepturilor şi obligaţiilor de asigurări sociale în cazul contractelor de asigurare socială, precum şi modalitatea de colaborare cu autorităţile/instituţiile cu care realizează schimbul de date;

- publică anual raportul de activitate;

- organizează cooperarea cu instituţii similare din alte ţări, în vederea coordonării prestaţiilor de asigurări sociale din domeniul propriu de competenţă, pentru lucrătorii migranţi;

- ia măsuri, în condiţiile legii, pentru dezvoltarea şi administrarea eficientă a patrimoniului sistemului public de pensii, precum şi pentru asigurarea integrităţii acestuia;

- asigură evidenţa la nivel naţional a tuturor contribuabililor la sistemul public de pensii, pe baza informaţiilor transmise de ANAF, respectiv de casele teritoriale de pensii;

- asigură evidenţa, la nivel naţional, a drepturilor şi obligaţiilor de asigurări sociale în cazul contractelor de asigurare socială, pe baza codului numeric personal;

- creează arhive electronice care constituie baze de date pentru operaţiunile desfăşurate în cadrul sistemului public de pensii, conform procedurilor aprobate prin ordin al ministrului muncii şi solidarităţii sociale;

- coordonează şi controlează activitatea INEMRCM;

- aplică prevederile convenţiilor internaţionale de asigurări sociale la care România este parte, precum şi ansamblul reglementărilor europene şi dezvoltă relaţii cu organisme similare în domeniul asigurărilor sociale din alte ţări, în limita competenţelor prevăzute de lege;

- organizează selecţia, pregătirea şi perfecţionarea profesională a personalului din sistemul public de pensii;

- asigură introducerea, extinderea, întreţinerea şi protecţia sistemelor automate de calcul şi de evidenţă;

- asigură reprezentarea în faţa instanţelor judecătoreşti în litigiile în care este parte ca urmare a aplicării dispoziţiilor prezentei legi;

- organizează activitatea privind stabilirea şi plata contribuţiilor pentru fondurile de pensii administrate privat, conform dispoziţiilor legale în vigoare;

- asigură exportul în străinătate al prestaţiilor stabilite, potrivit reglementărilor legale în domeniu.

Mai multe informatii despe Casa Nationala de Pensii Publice pe www.cnpp.ro

Despre Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului si Solidaritatii Sociale

Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului si Solidaritatii Sociale se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, în subordinea Guvernului, cu personalitate juridica, având rol de sinteza si de coordonare a aplicarii strategiei si politicilor Guvernului în domeniile:

  • muncii;
  • familiei;
  • egalitatii de sanse;
  • protectiei sociale;

În vederea realizarii rolului sau, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale îndeplineste urmatoarele functii:

de elaborare a strategiilor si proiectelor de acte normative, prin care se asigura punerea în aplicare a Programului de guvernare în domeniul muncii, familiei, egalitatii de sanse si protectiei sociale;

  • de elaborare a programelor în domeniul muncii, protectiei si securitatii sociale;
  • de reglementare si sinteza, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ si institutional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice în domeniul sau de activitate;
  • de armonizare cu reglementarile Uniunii Europene a cadrului legislativ din domeniul sau de activitate;
  • de autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane si sef de misiune pentru Fondul social european;
  • agentie de implementare si de autoritate de implementare pentru asistenta financiara acordata de Uniunea Europeana în cadrul programelor PHARE, pentru domeniul sau de activitate;
  • de administrare a bunurilor si de gestionare a bugetelor si fondurilor alocate;
  • de reprezentare, prin care se asigura reprezentarea pe plan intern si extern în domeniul sau de activitate;
  • de autoritate de stat, prin care se asigura exercitarea controlului aplicarii unitare si respectarii reglementarilorlegale in domeniul sau de activitate si al functionarii institutiilor care isi desfasoara activitatea sub autoritatea sau in coordonarea sa, precum si exercitarea controlului asupra modului de indeplinire a atributiilor prevazute de dispozitiile legale in vigoare pentru ordonatorul principal de credite, delegate, potrivit legii, presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, respectiv conducatorului executiv al Casei Nationale Pensii Publice.

Mai multe informatii despe Ministerul Muncii si Justitiei Sociale pe www.mmuncii.ro